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Unreal Engine 4 Class: Blueprints

Learn Blueprints and create your own games (eng subtitles)
Instructor:
Luccas Schmigel
4.433 estudiantes matriculados
English Más
Create games using Unreal Engine and Blueprints (Crie jogos com a Unreal Engine através das Blueprints)
Setup a human-controlled Character (Configure um personagem controlável pelo jogador)
Create logics using Blueprints (Crie lógicas usando Blueprints)
Start on Indie Game Development (Iniciar no desenvolvimento de jogos indie)
Learn Events, Function and Blueprint Communication (Aprenda Eventos, Funções e Comunicação entre Blueprints)

Audio: Portuguese-BR
Subtitles: English and Portuguese-BR

Check Captions Roadmap lesson to learn more about the subtitles.
All companion material are available in Portuguese and English.

>>>ENGLISH<<<

In this course you will learn the Blueprints Fundamentals. This is the first step to start creating your own games and projects, and to begin to understand the Unreal Engine. There are more than 250 lessons, prepared in a didactic way.

The couse was recorded in Portuguese, but many English speaker students can follow with the English Captions.

—-

What are Blueprints? Blueprints are the visual system that frees the user from direct contact with programming language. C++ code are visually represented within the engine. This way you can create whole games and project without having to know the programming language used in the background.

Therefore, this course goal is not to show you countless lessons so you can just copy. I will teach you the whys of every fundamental and you can apply all you learned in any kind of project as you wish. It is this fact that most students like about this course.

Still in doubt? Access some classes available for free.

= = = Content Description = = = =

In this course we will see all Blueprints fundamentals so you can start creating your own games. Unreal Engine allows you to create interactive projects and games and using the same tools used by large AAA studios and indies developers around the world. If you want to start your career in game development with one of the best engines in the market, this is your course.

We will learn about variables, Events, Functions, Blueprint Communication , Materials, Timelines, Vectors, First and Third Person Characters, Interfaces, and then use all this knowledge to publish our first Project for Windows. This course is not a tutorial that will show you just how to create a game. The proposal is to teach you the fundamentals before you start making the first project. If you already have any knowledge, you can skip the initial classes and go straight to the practical classes.

= = = What do I need to know to start the course? = = =

You need no previous experience with games to follow this course.
But you need to have some basic knowledge in Unreal. How to navigate and basic editor navigation.

>> The couse was recorded in Portuguese, but many English speaker students can follow with the English Captions.

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>>>PORTUGUÊS<<<
Neste curso você vai aprender os fundamentos sobre Blueprints.
Esse é o primeiro passo para começar a criar seus próprios jogos e projetos, e para começar a entender a Unreal Engine.

São mais de 250 aulas, preparadas de forma didática para você que está COMEÇANDO na Engine.
Este curso tem um foco para usuários INICIANTES na engine.
Se você espera conteúdo mais avançado, por favor, não dê nota baixa ao curso por esse motivo.

—-

O que são Blueprints?
Blueprints é o sistema visual que dispensa o contato direto com linguagem de programação.
As funções, eventos, classes e objetos do código c++ são representados visualmente dentro da engine.
Dessa forma você pode criar jogos inteiros sem precisar conhecer linguagem de programação a fundo.

Por isso, o objetivo desse curso não é só te mostrar inúmeras aulas para você copiar.
Eu vou te ensinar os porquês de cada fundamento e ao entender isso você pode aplicar como quiser.
É esse fato que a maioria dos alunos elogia, e não é a toa que esse curso possui um dos maiores ratings entre todos os cursos de games disponíveis na plataforma.

Ainda em dúvida?
Acesse algumas aulas disponíveis gratuitamente.

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=== O que é o Class? ====

No Class  eu apresento um curso completo.
Vemos toda a fundamentação teórica, as aplicações práticas, exemplos, exercícios propostos.

=== Descrição detalhada do Conteúdo ===

Nesse curso vamos ver todos os fundamentos de Blueprints para você começar a criar seus próprios jogos. A Unreal Engine te permite criar jogos e projetos interativos, utilizando as mesmas ferramentas usadas por grandes estúdos AAA e desenvolvedores indies em todo o mundo.

Vamos usar as Blueprints, sistema visual de script que dispensa o uso de programação.
Se você quer iniciar sua carreira em desenvolvimento de jogos com uma das melhores engines do mercado, esse é seu curso.

Vamos aprender sobre Variáveis, Tipos de Eventos, Funções, Personagens, Comunicação entre Blueprints, Materiais, Timelines, Vetores, Personagem em Primeira e em Terceira Pessoa, Interfaces, e depois usar todo esse conhecimento para publicar nosso primeiro projeto para Windows.

Este curso não é um tutorial que vai lhe mostrar apenas como criar um tipo de jogo.
A proposta é te ensinar os fundamentos ANTES de começar a fazer o primeiro projeto.
Se você já tem algum conhecimento, pode pular as aulas iniciais e ir direto para as aulas práticas.

=== O que preciso saber para começar o curso? ===

Você não precisa de experiência prévia com jogos para acompanhar o curso.
Se você nunca usou a Unreal Engine, você pode ser matricular ao mesmo tempo no nosso curso Unreal Engine Essentials. É um curso totalmente gratuito voltado para quem está usando a Game Engine pela primeira vez.

Nível Iniciante – não se preocupe, vamos começar as aulas a partir dos fundamentos e conceitos básicos.
Nível Intermediário – existem alguns conceitos e teorias que podem te ajudar. veja na lista de aulas todo o conteúdo do curso.

——

Introdução (Introduction)

1
Course Introduction (Introdução ao Curso)
2
Content Description
3
Descrição do conteúdo
4
Captions Roadmap
5
Slides

Fundamentals (Fundamentos)

1
What are Blueprints? (O que são Blueprints?)

eng

Blueprints are the visual programming system of Unreal Engine that helps in logic construction. It allows users to create the project / game logic without having to directly program in C++. . Every Blueprint is seamlessly integrated with the C ++ code, making it easy to integrate artist and programmer workflows. You can create complete projects using only Blueprints, though.

pt

Blueprints é o sistema visual da Unreal Engine para elaboraçã de toda a lógica. Ele permite criar a lógica do jogo/projeto sem necessidade de programar em C++. Cada Blueprint é formada de nós, que numa certa conexão entre eles, cria uma sequência de lógica. Toda Blueprint é perfeitamente integrada ao código c++, facilitando a integração entre artista e programador.
É possível criar projetos completos utilizando apenas as Blueprints.

2
Blueprint Structure (Estrutura de uma Blueprint)

eng
Every Blueprint contains a system of nodes, which represent the programming logic . Some have specific functionalities, but usually they have VIEWPORT (which represents the visual aspect of a Blueprint and how it will appear in the world), EVENT GRAPH (representing the event graph logic) and CONSTRUCTION SCRIPT (which represents the logic that is executed when Blueprint is first created in the world).


pt
Toda Blueprint contém um sistema de nós, que representam a lógica da programação. Algumas possuem funcionalidades específicas, mas em geral possuem a VIEWPORT (que representa o aspecto visual da Blueprint, e como ela será exibida no mundo) , o EVENT GRAPH (que representa o gráfico dos eventos) e o CONSTRUCTION SCRIPT (que representa a lógica que é executada quando a Blueprint é criada no mundo).


Unreal Documentation: https://docs.unrealengine.com/latest/INT/

3
Execution Order (Ordem de Execução)

eng

All nodes follow an order of execution, often from left to right. The order is important because it defines the sequence the logic will execute. Any change in order may change result of the logic.


pt

Todos os nós seguem uma ordem de execução, comumente da esquerda para a direita.
A ordem é importante pois define a sequência da lógica. Qualquer alteração na ordem pode alterar o resultado da lógica.

4
Comments (Comentários)
5
Reroute Node
6
Types of Nodes (Tipos de Nós)
7
Fundamentals (Fundamentos)

Variáveis (Variables)

1
Variables: Important Links (Variáveis: Links Importantes)
2
What are Variables? (O que são Variáveis?)

eng

Variables are allocations of values in memory. They are declared through a variable type and an initial value. The values can be changed during the game as needed, and accessed whenever necessary through the variable name.


pt

Variáveis são alocações de valores na memória. São declaradas através de um tipo de variável e um valor inicial.
Os valores podem ser trocados durante o jogo conforme necessidade, e acessados sempre que necessário através do nome da variável.

3
Integer

eng

Type of variable that represents integers numbers, positives and negatives.


pt

Tipo de variável que representa números integrais, positivos e negativos.

4
Float

eng

Type of variable to store float point numbers (integers, decimals, positive or negative)


pt

Tipo de variável que representa números com decimais, positivos e negativos.

5
Boolean

eng

Type of variable to store True or False values (1 or 0)


pt

Tipo de variável que representa valores de True ou False (1 ou 0)

6
Vector

eng

Type of variable to store more than 1 value, also called a Struct Variable.
There are vector2 (2 values), vector3 (3 values) and vector4 (4 values)
They´re commonly used to store a Location (x, y, z), or Color (R, G, B, A)


pt

Tipo de variável que representa um conjunto de valores, também chamado de Variável do tipo Structure.
Existem variáveis do tipo vector 2 (com 2 valores), vector 3 (com 3 valores) e vector 4 (com 4 valores).
São utilizadas principalmente para representar uma Localização no espaço (x,y,z), ou valores de cor (R, G, B, A)

7
Rotator

eng

Type of variable that represents a set of values, also called a Struct Variable.
Represents a rotation value at x, y, z.
Also named as Roll, Pitch and Yaw, where
x = roll
y = pitch
z = yaw


pt

Tipo de variável que representa um conjunto de valores.
Representa um valor de rotação em x,y,z.
Também nomeados como roll, pitch e yaw, onde
x = roll
y = pitch
z = yaw

8
String, Text and Name

eng

Types of variables that represent Text.


pt

Tipos de variáveis que representam Texto.

9
String Operators (Operadores String)

eng

List of String Functions, official Unreal Engine documentation:
https: //docs.unrealengine.com/latest/INT/BlueprintAPI/Utilities/String/index.html


pt

Lista de funções de String, documentação oficial da Unreal Engine:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/BlueprintAPI/Utilities/String/index.html

10
Math Operators (Operadores Matemáticos)

eng

Nodes that represent math operators for adding, subtraction, multiplication and division.
Where
adding is represented by +
subtraction is represented by -
multiplication is represented by *
division is represented by /


pt

Nós que representam operadores matemáticos de soma, subtração, multiplicação e divisão.
Onde
soma é representado por +
subtração é representado por -
multiplicação é representado por *
divisão é representado por /

11
Conditionals (Condicionais)

eng
We can compare 2 numerical values and get a True or False result.
Where
Bigger >
Bigger than or equal >=
Less <
Less than or equal <=
Equal =
Not Equal !=


pt
Podemos comparar 2 valores numéricos e receber como resposta True ou False.
Onde
Maior >
Maior ou igual >=
Menor <
Menor ou igual <=
Igual =
Não Igual !=


12
Get and Set

eng

Get and Set functions allow you to get the current value of the variable or change the current value of the variable,
in that order.


pt

Get e Set permitem pegar o valor atual da variável ou alterar o valor atual da variável, nessa ordem.

13
Public and Private Variables (Variável Pública e Privada)
14
Editable Variable (Variável Editável)
15
Expose On Spawn
16
Variables (Variáveis)

Arrays

1
What are Arrays? (O que são Arrays?)
2
Creating an Array (Criando um Array)
3
Get
4
Find Item
5
Length
6
Last Index
7
Contains Item
8
Insert Item
9
Remove Item
10
Clear
11
Append Array
12
Arrays: Exercise (Exercício)
13
Arrays: Exercise - Solution (Solução)
14
Arrays: Exercise - Actor Array Bug

Flow Control

1
Branch
2
Sequence
3
For Loop
4
While Loop
5
Do N
6
Do Once
7
Flip Flop
8
Gate
9
Multi Gate
10
Flow Control: Exercise (Exercício)
11
Flow Control: Exercise - Solution (Solução)

Events, Functions and Macros (Eventos, Funções e Macros)

1
What are Events, Functions and Macros? (O que são Eventos, Funções e Macros?)
2
Use Cases (Aplicação)
3
Collapse Nodes
4
Events (Eventos)
5
Events - Custom Events
6
Events - Inputs
7
Functions (Funções)
8
Functions - Inputs e Outputs
9
Macros
10
Macros and Execution (Macros e Execução)
11
Macros Library
12
Evento, Functions and Macros: Exercise (Exercício)
13
Events, Functions and Macros: Exercise - Solution (Solução)

Enums

1
What are Enums? (O que são Enums?)
2
Get and Set
3
Creating Enums (Criando Enums)
4
Compare Values (Comparar Valores)
5
Switch on Enum

Classes

1
A Game Structure (Estrutura de um Jogo)
2
Actors
3
Components (Componentes)
4
Game Mode
5
Pawn
6
Character
7
Controller

Actors

1
Static Mesh
2
Transformations (Transformações)
3
Spawn and Destroy Actors
4
isValid
5
Get All Actors
6
Skeletal Mesh
7
Triggers
8
Actor Has Tag
9
Actors - Exercise (Exercício)
10
Actors - Exercise: Solution (Solução)

Blueprint Communication (Comunicação entre Blueprints)

1
Blueprint Communication (Comunicações entre Blueprints)
2
Direct Communication (Comunicação Direta)
You can view and review the lecture materials indefinitely, like an on-demand channel.
Definitely! If you have an internet connection, courses on Udemy are available on any device at any time. If you don't have an internet connection, some instructors also let their students download course lectures. That's up to the instructor though, so make sure you get on their good side!
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4.7 de 5
Calificaciones 1042

Calificación Detallada

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